Friday 8 July 2011

Kan bagus kalau...

kan bagus kalau aku dapat pergi holiday overseas every year...
kan bagus kalau ade x yah keje and aku ade business sendiri...
kan bagus kalau gaji aku banyak...
kan bagus kalau aku boleh shopping barang2 branded...
kan bagus kalau aku boleh duduk rumah tak payah keje...
dan banyak lagi 'kan bagus...' yg aku boleh tulis non-stop...

tersentak and terus aku beristigfar banyak2. ya allah adakah aku tergolong dalam orang2 yg tidak bersyukur? nauzubillah... memang aku tak nafi kn, aku selalu berpikiran macam tuh. ade je benda yang aku nak and bile aku x dapat, mula la aku bandingkan keadaan aku dgn org2 sekeliling aku. dah lama giler aku ade perangai nih. aku tgk org dpt benda2 yg aku mmg idamkan, mula la aku rase down sendiri. serious mmg boleh down yer.

one fine day, seem that i got a wake up called, 'DANG!' hey yaty! have you ever realize that you got the most precious gift from allah s.w.t that is u're still breathing until at this moment? subhanallah...macam mane aku boleh alpa dgn pemberian yg paling bermakna yg allah s.w.t bg dekat aku nih? nampak x side aku yg tak bersyukur nih?

lepas aku sedar benda nih, sangat la ringan aku rase diri aku nih. aku tgk org lebih dr aku, aku sangat bersyukur utk org tuh. dah ketentuan allah dia dpt bahagian tuh, bahagian aku allah bg dari segi yg lain. alhamdullilah...such a relief when i can accept my life and be greatful with what i have.

nikmat bernafas yg aku ade nih, menjadikan aku aku sampai sekarang dapat jumpe mak bapak aku, suami aku dan my only precious daughter Nina Adriana. besar kan nikmat kurnia yg allah bg kat ko kan yaty. alhamdullilah...syukur aku panjat kn kepada allah s.w.t

No comments:

Post a Comment